WebDev Opmerkingen bij de Agenda-control

 


WebDev Opmerkingen bij de Agenda-control

Inleiding
In de het voorbeeld van Webdev "WW_Agenda" muteer je via een Popup-scherm een afspraak. Dat gaat heel mooi. Ik wil echter vanuit het Popup_scherm een PageDisplayDialog oproepen voor een bijvoorbeeld een "klantenlijst" of een lijst met "behandelingen". Bij het oproepen met PageDisplayDialog verdwijnt echt de PopUp met de afspraak.

Ik maak daarom geen gebruik meer van een PopUp-scherm, maar meteen van een Page_Afspraak die ik middels een PageDisplayDialog aanroep (zie afbellding hierboven). Vanuit de Page_Afspraak kan ik dan weer andere pages aanroepen ook middels PageDisplayDialog.

Het voordeel van een PageDisplayDialog (PDD) is dat het browsergedeelte van de pagina gedeeltelijk doorzichtig is. PDD is daarom te prefereren boven PageDisplay(), waar daarbij zie je de achtergrond niet meer en moet je ook onthouden waar je vandaan komt.


In het server-code gedeelte "Before creating....." vult de Agenda-control automatisch de buffer een record van in mijn geval het bestand "Afspraak". Het record is dan echter nog niet aangemaakt, alleen de buffer is gevuld.



In de button "Opslaan" van de Page_Afspraak wordt het record Afspraak echt aangemaakt.
Bij sluiten geven we de AfsprakenId terug. Maar eigenlijk hebben gebruik ik dat verder niet, omdat ik de Agenda meteen ververs.




Reacties

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie. We mailen je zo snel mogelijk terug! WDG

Populaire posts van deze blog

Soms lijkt het alsof de CSS niet werkt.

MARIA DB

Strato problemen