WebDev programma A automatisch program C starten

 

WebDev programma A automatisch programma C starten

Gepost door Huib Preij op 7 augustus 2022.



Probleem:
Ik wil als ik een WebDev programma start afhankelijk van een voorwaarde een ander WebDev programma automatisch starten.
Echt moeilijk is het niet maar het heeft me toch de nodige tijd gekost om het goed aan de praat te krijgen. 

Voorwaarde:
De voorwaarde is dat elke dag maar 1x programma C hoeft te worden gestart.
Ik bewaar in een INI bestand de datum dat de laatste keer C is gestart vanuit A.

Opstarten:

De Button "Conscribo Sync" wil ik automatisch uitvoeren als het programma gestart wordt.


Het onderstaande scherm verschijnt dan in beeld in een nieuwe TAB.


Als het programma C klaar is, dan komt het Einde scherm.
De gebruiker moet die TAB zelf sluiten.


De Button "Conscribo Sync" moet je als volgt instellen.
Bij Type kies je voor "Display a page from another site.
Zet bij URL de juiste URL.
Je kan dan ook middels programmeren doen met de property Btn_ConscriboSync..URL.


Bij de code "Click on Btn_ConscriboSync" kan je geen andere code zetten.
Je kan er wel code zetten, maar ik krijg hem niet uitgevoerd.



Aan het begin van Programma A, het hoofd programma zet ik onderstaande code.
In de server code test ik de voorwaarde.
In Browsercode de "ExecuteProcess(Btn_ConscriboSync,trtClick)".



Tenslotte is het belangrijk voor EndProgramm() een Page_Dsiplay te zetten met een einde-pagina. Als je dat niet doet, krijgt de gebruiker een foutmelding te zien. In de Page_Einde kan je gebruiker nog  vertellen wat hij moet doen.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Soms lijkt het alsof de CSS niet werkt.

MARIA DB

Strato problemen